۰۸ آذر، ۱۳۹۰

حمله به سفارت انگلیس و به آتش کشیدن سفارت انگلیس در تهران/ ایران+ فیلم

فیلم
Pro regime Supporters & Basijis attack British embaasy in Iran 29 Nov 2011
حمله به سفارت انگلیس و به آتش کشیدن سفارت
ورود معترضین به داخل سفارت انگلیس در تهران/فرار دیپلمات ها / جمع آوری اسناد توسط دانشجویان
دود حاصل از آتش گرفتن تجهيزات اين سفارتخانه در خيابان هاي اطراف سفارتخانه ديده مي شود.دانشجويان از موانع آهني داخل سفارت انگليس نيز عبور كرده و وارد ساختمان هاي اداري اين سفارتخانه شدند و قاب عكس ملكه انگليس پايين كشيده شد.
تجمع اعتراض آمیزی که از ساعاتی پیش مقابل سفارت انگلیس در خی...ایان فردوسی تهران در حال برگزاری است با ورود تعدادی از دانشجویان به داخل سفارت وارد مرحله جدیدی شد.

فیلم؛ گزارش ایرنا از اشغال سفارت انگلیس در تهران
Iran - Tehran 29.11.2011.Savage Basiji forces attack British embassy - Part 3
Iran - Tehran 29.11.2011.Pro regime Supporters Basijis attack British embassy - Part 2
CNN Report, 29 Nov 2011 Pro regime supporters & Basijis Attack British embassy in Iran
Basijis storm the UK embassy in Tehran, breaking down the door and replacing the British flag with an Iranian one.
جـــرس: درحالیکه طرح کاهش روابط با انگلستان در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مورد تصویب رسیده و دولت موظف است طرف چند روز آینده این قانون را به مرحله اجرا بگذارد، روز سه شنبه هشتم آذر ماه، گروهی از لباس شخصی ها که خبرگزاری های حکومتی ایران آنها را "دانشجویان دانشگاه‌های تهران" ذکر کرده اند، بعد از تجمع مقابل سفارت انگلیس، از دیوار این سفارتخانه بالا رفته و ضمن ورود به آن محل، پرچم این کشور را پایین کشیدند و آتش زدند.
به گزارش فارس، نیروی انتظامی نتوانست مانع حمله تجمع کنندگان به سفارت انگلیس شود و افراد خشمگین، با ورود به آن سفارتخانه، پرچم انگلیس را پایین کشیده و پرچم جمهوری اسلامی را بر سر در سفارت انگلیس در تهران نصب کردند.
این خبرگزاری وابسته به نهادهای امنیتی- نظامی، با اعلام اینکه "تجمع دانشجویان دانشگاه تهران" از ساعت دو بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) مقابل سفارت انگلیس در تهران آغاز شد، ادعا کرد "در این تجمع اقشار مختلف مردم همراه با دانشجویان حضور داشتند و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل و ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده، پرچم انگلیس و اسرائیل را به آتش کشیدند.
خبرگزاری ایلنا گزارش داده است که معترضان با ورود به محل سفارت، بعضی مدارک را از درون ساختمان سفارتخانه به بیرون پرتاب کرده اند و خبرگزاری مهر نیز نوشته است: کارمندان سفارت انگلیس دقایقی پیش از درب پشت این سفارتخانه، از محل فرار کرده اند. گزارش خبرگزاری مهر همچنین حاکی از آن است که لباس شخصی ها در تجمع خود وارد ساختمان اداری سفارت انگلستان شدند و قاب عکس ملکه انگلیس را به پائین کشیدند. بر اساس این گزارش، مهاجمین پس از ورود به داخل سفارت، شیشه های سفارت انگلستان را شکستند و برخی از مدارکی که در طبقه اول سفارت بود را بیرون آوردند و در جمع دانشجویان به آتش کشیدند که این اقدام با شعار مرگ بر انگلیس دانشجویان مواجه شد. بنابراین گزارش، عصر سه شنبه دود حاصل از آتش تجهیزات سفارت انگلستان در خیابان اطراف این سفارتخانه رویت می شد. همزمان جوان آنلاین، وابسته به سپاه پاسداران گزارش داد: باغ قلهک هم به تصرف دانشجویان درآمد. این پایگاه خبری نوشته است: باغ قلهک که در تصرف غیر قانونی سفارت انگلیس بود لحظاتی پیش به تسخیر امت حزب الله درآمد. همچنین گزارش شده است که خبرنگار خبرگزاری آسوشیتد پرس در حال ورود به باغ قلهک دستگیر شده است. بر اساس گزارش فوق، دو دستگاه اتومبیل نیز در سفارت انگلیس به آتش کشیده شده است. خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده است که شش نفر از افراد داخل سفارت بازداشت شدند، ولی معلوم نیست که از افراد انگلیسی هستند یا کارمندان محلی.رخدادهای روز سه شنبه درحالیست که دیروز، پس از تصویب طرح کاهش روابط با انگلستان در مجلس شورای اسلامی، سخنگوی شورای نگهبان از تایید این مصوبۀ مجلس خبر داده بود، که وزارت خارجه بریتانیا نیز تهدید کرد که در صورت اخراج سفیرش از ایران، قاطعانه به آن واکنش نشان خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست: