۰۲ اردیبهشت، ۱۳۹۱

دیپلمات حکومت اسلامی دربرزيل حکمت الله قرباني “بچه باز” از آب در آمد!

خبر بی بی سی: اتهام جنسی به حکمت الله قرباني، عضو سفارت ايران در برازيليا، پايتخت برزيل
مطبوعات برزیل: دیپلمات وحشی رژیم ایران فرار کرد 
مطبوعات برزیل اعلام کردند دیپلمات رژیم ایران متهم به آزار جنسی کودکان در یکی از استخرهای پایتخت یک روز پس از آزادی فرار کرد. پلیس برزیل پیش از این اعلام کرد حکمت الله قربانی رایزن اول سفارت جمهوری اسلامی در برازیلیا به اتهام آزار جنسی کودکان در استخر باشگاه " ویزینیانسا " بازداشت و پس از مشخص شدن وابستگی او به سفارت بر اساس قانون مصونيت دیپلماتیک آزاد شد اما پرونده وی به وزارت امور خارجه این کشور ارسال شد. در حالی که گمانه زنی هایی در مورد احتمال اخراج دیپلمات رژیم ایران منتشر شده است مطبوعات برزیل اکنون می گویند وی یک روز پس از ارتکاب جرم خاک این کشور را ترک کرده است.... بر اساس قوانین قضایی برزیل مجازات آزار جنسی کودکان 8 سال زندان است اما به دلیل مصونيت دیپلماتیک این حکم شامل حکمت الله قربانی نمی شود.
روزنامه نگاران برزیلی نام دیپلمات حکمت الله قربانی و 50 ساله اعلامکردند.
آنها همچنین اعلام کردند این دیپلمات به عنوان مشاور حقوقی در سفارت ایران در برزیل خدمت می کند. دیپلمات ایرانی به شکل رسمی به آزار جنسی چند کودک در استخر باشگاه معروف ویزینیاسا متهم و از ورود دوباره به این مجموعه ممنوع شد. مجله "فیجا " چاپ برزیل تاکید کرد وزارت خارجه ممکن است از دیپلمات ایرانی بخواهد خاک کشور را ترک کند. این دیپلمات پس از بازداشت در حالی که لباس شنا بر تن داشت به یکی از مراکز پلیس منتقل شد سپس دخترانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند نیز به پلیس منتقل شدند و به همراه خانواده های خود علیه وی شکایت کردند. دیپلمات ایرانی در همان روز آزاد شد و از درب پشتی مرکز پلیس بوسیله یک خودروی دیپلماتیک خارج شد.حکمت‌الله قربانی که به گزارش رسانه‌های برزیل بیش از ۵۰ سال سن دارد، ۲۶ فروردین‌ماه در استخری در برازیلیا، پایتخت برزیل، بازداشت شد و به گفته پلیس برزیل، شاهدان عینی گفته‌اند این دیپلمات ایرانی در حالی که تظاهر می‌کرد در حال شنا است، به زیر آب می‌رفت و در زیر آب، «عورت» دختران را لمس می‌کرد.
مهمان پرست سخنگوی ایران اتهامات برزیل به دیپلمات ایرانی را رد کرده و آنرا حاصل تفاوت فرهنگی دانسته وی در ادامه اظهار داشت اصولا انگول کردن پدیده ای رایج در ایران است و برای اطلاع بیشتر میتوانید به بازار و اتوبوس و مترو و خیابانهای ایران تشریف بیاورید !
آیا در فرهنگ ايران لمس جنسی نوجوانان امری عادی و مرسوم است؟!.
سفارت ایران در برزیل: اتهام تخلف جنسی حاصل 'تفاوت فرهنگی است'
برنامه جدید استخر های برزیل 
روزهای فرد دیپلمات ها ، روزهای زوج خانم ها و آقایان
البته دیپلمات های خاورمیانه بهتر بود
    شاهدان واقعه در استخر به پلیس گفته‌اند که این مرد (دیپلمات ایرانی) مدام زیر آب رفته و در حالی که وانمود می‌کرده شنا می‌کند، پاها و "اندام خصوصی" این دختران را که بین ۹ تا ۱۶ سال سن دارند، لمس می‌کرده است. بنا به گفته‌ی این شاهدان، برخی از دخترها وحشت‌زده جیغ کشیده و از استخر بیرون آمده‌اند
عجب !!این کار اسمش اختلاف فرهنگی نیست بلکه بی فرهنگی است.....
خبر اول در بخش خبری تلویزیون برزیل
Diplomata Do Irã É Suspeito De Abusar De Crianças E Adolescentes
اگر کودکان برزیلی زیر آب هم حجاب کامل داشتند، از این مفاسد در امان می بودند/ آیت الله مکارم شیرازی - به زودی
ارديبهشت: سفارت ايران در برزيل: اتهام تخلف جنسی حاصل 'تفاوت فرهنگی است'
در پی انتشار گزارش هايی حاکی از اينکه حکمت الله قرباني، عضو سفارت ايران در برازيليا، پايتخت برزيل، چند دختر نوجوان را در يک استخر شنا مورد تعدی جنسی قرار داده است، سفارت جمهوری اسلامی در برزيل اطلاعيه ای را منتشر کرده و گفته است که اتهام تعدی جنسی عليه اين فرد نادرست بوده و "حاصل سوء تفاهم ناشی از تفاوت در رفتارهای فرهنگی بوده است."
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفارت ايران در اين اطلاعيه، پوشش رسانه ای خبر تعدی جنسی آقای قربانی را محکوم کرده و گفته است که نشريات "عموما نسبت به موضوعات مربوط به کشورهايی مانند جمهوری اسلامی ايران موضعی تبعيض آميز اتخاذ می کنند."
روز چهارشنبه اين هفته، برخی رسانه های غربی به نقل از منابع خبری در برزيل، گزارش کردند که حکمت الله قرباني، پنجاه ساله که از او با عنوان يکی از کارمندان ارشد سفارت ايران در برزيل نام برده شد، به دليل تعدی جنسی به چند دختر نوجوان بازداشت و سپس آزاد شده است.
اين ماجرا روز شنبه گذشته در استخر شنای مختلط يک باشگاه خصوصی در برازيليا روی داد و به گفته شاهدان عيني، آقای قربانی با تظاهر به شنای زير آبي، "اندام شخصی" چهار دختر نوجوان نه تا پانزده سال " را "لمس کرد."
ظاهرا اين باشگاه مخصوص استفاده خانواده هايی است که مايل هستند در امنيت از تسهيلاتی مانند استخر مختلط آن استفاده کنند.
در حاليکه استخرهای مختلط در جمهوری اسلامی ممنوع است و برای شنا در سواحل دريا نيز بخش زنانه و مردانه تعيين می شود، مشخص نيست که آيا سفارت ايران از مراجعه کارمند خود به يک استخر شنای مختلط آگاهی داشته و آن را تاييد کرده بود يا نه.
براساس گزارش رسانه های خبري، يکی از دخترانی که "هدف تعدی جنسی" آقای قربانی قرار گرفته بود، ماجرا را به مسئول استخر اطلاع داد و اين موضوع به بروز جنجال در محل منجر شد.
گفته شده است که والدين تعدادی از کودکان و حاضران در باشگاه به منظور ضرب و شتم آقای قرباني، به سوی او حمله کردند اما ماموران پليس حاضر در محل، مانع از اقدام آنان شدند.
به گفته يک منبع پليس، ديپلمات ايرانی سپس توسط ماموران بازداشت و به پاسگاه پليس منتقل شد اما به دليل برخورداری از مصونيت سياسي، پليس او را پس از کوتاه مدتی آزاد کرد.
براساس قوانين کيفری برزيل، سوء استفاده جنسی از نوجونان زير سن قانونی جرم محسوب می شود و برای آن مجازات هشت تا پانزده سال زندان پيش بينی شده است.
ظاهرا والدين دخترانی که هدف دست درازی آقای قربانی قرار گرفته بودند، اقدام پليس در آزادی وی را مورد اعتراض قرار دادند و دست کم برخی از آنان، خواستار پيگيری موضوع توسط وزارت خارجه برزيل شدند و در ملاقات با يکی از مقامات وزارت خانه، موضوع را برای او شرح دادند.
اتهام تخلف جنسی عليه کارمند سفارت ايران در برزيل در حالی مطرح می شود که روابط دو کشور طی چند سال اخير تحولات قابل توجهی داشته است.
ايناسيو لولا دو سيلوا، رئيس جمهوری سابق برزيل، در تقبل نقش ميانجی و واسطه بين کشورهای توسعه نيافته و پيشرفته، روابط نزديکی را با دولت جمهوری اسلامی برقرار کرد و در سال 2010، همراه با نخست وزير ترکيه، به تلاش نافرجامی برای حل بحران هسته ای ايران دست زد.
 برای خواندن ادامه گزارش بی بی 30 اینجا را کلیک کنیم.

با اينهمه، جنبه هايی از سياست داخلی و خارجی جمهوری اسلامي، به خصوص در زمينه حقوق بشر، باعث انتقاد از سياست دوستی برزيل با ايران شد و از جمله، موضعگيری ديلما روسف، رئيس جمهوری جديد برزيل در مخالفت با اجرای حکم سنگسار يک زن ايرانی از گرمی روابط دو کشور کاست.

در پی انتشار گزارش هايی حاکی از اينکه حکمت الله قرباني، عضو سفارت ايران در برازيليا، پايتخت برزيل، چند دختر نوجوان را در يک استخر شنا مورد تعدی جنسی قرار داده است، سفارت جمهوری اسلامی در برزيل اطلاعيه ای را منتشر کرده و گفته است که اتهام تعدی جنسی عليه اين فرد نادرست بوده و "حاصل سوء تفاهم ناشی از تفاوت در رفتارهای فرهنگی بوده است."

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفارت ايران در اين اطلاعيه، پوشش رسانه ای خبر تعدی جنسی آقای قربانی را محکوم کرده و گفته است که نشريات "عموما نسبت به موضوعات مربوط به کشورهايی مانند جمهوری اسلامی ايران موضعی تبعيض آميز اتخاذ می کنند."

براساس گزارش های خبري، سفارت ايران تاييد کرده است که حکمت الله قربانی کارمند ارشد اين سفارتخانه است و دو سال پيش به ماموريت در برازيليا اعزام شد.

روز گذشته، سخنگوی وزارت امور خارجه برزيل در واکنش به رفتار ديپلمات ايرانی در استخر شنا در برزيليا، گفت که مقامات دولتی "اين موضوع را در دست ارزيابی دارند و پس از تکميل بررسی ها، در مورد واکنش مناسب تصميم گيری خواهند کرد."

وی افزود که سفارت جمهوری اسلامی در برزيل از نتيجه اين روند مطلع خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه برزيل، اين وزارتخانه گزارش پليس در مورد ماجرای تخلف جنسی ديپلمات ايرانی را همراه با اظهارات رسمی مادر يکی از دخترانی که هدف تعدی جنسی اين فرد قرار گرفته دريافت کرده است.

روز گذشته، رامين مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران، گزارش های مربوط به "آزار جنسی" دختران نوجوان توسط يک عضو هيات ديپلماتيک جمهوری اسلامی در برزيل را تکذيب کرد و گفت که بررسی های انجام شده نشان می دهد که گزارش رسانه ها در اين مورد نادرست بوده است.

آقای مهمانپرست در اثبات نادرست بودن گزارش رسانه ها گفت که اتهامات مطرح شده "مغاير با سوابق اين عضو سفارت ايران در برزيل است."

با وجود تکذيبيه وزارت خارجه و سفارت ايران در برازيليا، به نظر می رسد که مقامات وزارت خارجه برزيل همچنان خواستار توضيحات بيشتری بوده اند.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

ba salam ve doruod be azizan.mehman perest be xobi midand che begoyed ishan dar 2- hoze dars amoxte ebteda bayet begoyam ishan az fanos bedestan remz e shab hoze bode ve az terefe dige az orf ve adete godret haye jehani ba xebere az in zaviye ast ke in herekat ra tefavout ferhengi gelam dad mikone in bar eval nebode ke jasosan rejim dar egsa nogat jehan enjam dade der xateme bayet begam dar zendan jomhori eslami ba komeke boridehaye zendani-tevabin-che azar va eziyet ke nekerdand meselan be tur mesal dar sarmaye zendan gezel hesar bedone hij delili zendaniyan ra xis dar piron az dosh soal mikerdand ke dar daxel dosh ba ham che kar mikerdid in ast ferheng va danesh saheban godret e jomhori eslami,vagean nega vageei in jemat shekam va zire shkeme.omidvaram moteveje in jenayet karan bashid heta dar xarej az iran ham no jevanan xareji nemitevanan az dast jasozan jomhori eslami dar eman bashend. mesoud

ناشناس گفت...

Baba dahanemoon asfalt shod ta peyghameto khondim. ye kam rooye PINGLISH neveshtanet kar kon.

ناشناس گفت...

ba pozesh hetman vagean shermade.ok mesoud

Rosa گفت...

fanoos be dast lol
masood jan

ناشناس گفت...

کس ننه جنده تان با این خبر چسکی