۱۴ خرداد، ۱۳۹۲

تشییع جنازه آیت الله طاهری در اصفهان به تظاهرات علیه خامنه ای تبدیل شد + فیلم های اکسیون دفن

امروز صبح همزمان با مراسم تشییع پیکر آیت الله طاهری مردم شعارهای ضد حکومتی سر می دهند: مرگ بر دیکتاتور
مرگ بر دیکتاتور / موسوی و کروبی آزاد باید گردند
http://youtu.be/TcR_5hdE6gc
مرگ بر دیکتاتور
شعار مرگ بر دیکتاتور, موسوی کروبی تسلیت تسلیت, مرگ بر دیکتاتور, طاهری آزادیت مبارک, دیکتاتور, دیکتاتور خوابت آشفته بادا, در مراسم تشییع آیت الله طاهری اصفهان.
http://youtu.be/HhvLzR7o7PY
تشییع جنازه‌ی آیت الله طاهری اصفهان
http://youtu.be/_7lNuEecow8
سه شنبه 14 خرداد 1392،اصفهان- شعار "مرگ بر دیکتاتور" در مراسم تشییع آیت الله طاهری اصفهان
http://youtu.be/zPMpvqakit4

شعار "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" در مراسم تشییع آیت الله طاهری اصفهانی
http://youtu.be/EV_YKDz5nVg
سردادن شعار علیه ظلم و دیکتاتوری مراسم تشییع آیت الله جلال الدین طاهری اصفهانی روحانی منتقد خامنه ای
http://youtu.be/0VV5TxmSlig

لینک بالا از صدای آلمان

شعار علیه ظلم و دیکتاتوری در تشییع آیت الله طاهری روحانی منتقد خامنه ای
صبح سه شنبه 14 خرداد ماه، اصفهان- شرکت کنندگان در مراسم تشییع آیت الله جلال الدین طاهری روحانی منتقد علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، با سر دادن شعارهایی علیه ظلم و دیکتاتوری اعتراض خود را به وضعیت موجود در ایران ابراز کردند. "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "کروبی و موسوی آزاد باید گردند"، "مرگ بر دیکتاتور"، "کروبی، موسوی - تسلیت، تسلیت" و "یا حجت ابن الحسن ریشه ظلم رو بکن" از جمله شعارهای شرکت کنندگان در مراسم تشییع آیت الله جلال‎الدین طاهری اصفهانی بود.
آیت الله جلال‎الدین طاهری یازده سال پیش در 17 تیر ماه 1381 با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به مردم ایران  با اشاره به "فاجعه 18 تیر و حمله به خوابگاه دانشگاه تهران، قتل های زنجیره‌ای و شکستن حریم مرجعیت با حصر آیت الله منتظری" از رفتار مستبدانه علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی به شدت انتقاد کرد و از امامت جمعه اصفهان استعفا داد. آیت الله طاهری در این نامه "از مردم به خاطر قصورهائی که انجام شده پوزش طلبیده بود."
در جریان انتخابات سال 88 آیت الله طاهری اصفهانی از میرحسین موسوی حمایت کرد و درپی سرکوب اعتراضات مردمی از سوی جناح حاکم، نهم تیر ماه سال 88 در بیانیه ای اعلام کرد که: "همصدا با اکثریت مردم رای باخته، این انتخابات را مخدوش و آن را باطل و تصدی مجدد رئیس دولت را برای دور بعد نامشروع و غاصبانه می داند." آیت الله طاهری ساعت پنج صبح یک شنبه 12 خرداد 92  در بیمارستان الزهرای اصفهان درگذشت. مراسم تشییع امام جمعه سابق اصفهان امروز سه شنبه 14 خرداد از مقابل مسجد اعظم حسین آباد در شهر اصفهان برگزار شد. آیت الله طاهری در کنار نماد یادبود فرزندش که در جریان جنگ عراق و ایران مفقودالاثر شد، در "گلستان شهدا"ی اصفهان به خاک سپرده شد.
صدای آلمان:  در مراسم خاکسپاری طاهری شماری از شخصیت‌های اصلاح‌طلب از جمله محمدرضا خاتمی، عبدالله نوری، احمد خرم، غلامحسین کرباسچی، احمد منتظری و حسن روحانی، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز حضور داشته‌اند.
گفته می‌شود امام جمعه پیشین اصفهان وصیت کرده بود او را کنار مزار آیت‌الله منتظری در قم دفن کنند اما رهبر جمهوری اسلامی، با این کار مخالفت کرده است. پیکر طاهری در گورستان اصفهان کنار پسرش که در جنگ ایران و عراق جان خود را از دست داده دفن شد. خامنه‌ای ۱۳ خرداد با صدور پیامی درگذشت او را تسلیت گفت و نوشت: «ایشان پس از انقلاب نخستین امام جمعه‌ی اصفهان بودند که سالها در این مسند ادای وظیفه نمودند و یکی از فرزندان ایشان به شرف شهادت نائل آمدند.»
یک روز پیش از خامنه‌ای، اکبر هاشمی رفسنجانی، خاتمی، حسن خمینی، محمدرضا عارف و حسن روحانی مرگ طاهری را به بازماندگان و دوستداران او تسلیت گفته بودند. «روحانی واقعی؛ منتظری، طاهری» یکی دیگر از شعارهای تظاهرکنندگان بود که اشاره‌ای غیرمستقیم به خامنه‌ای دارد. تاکنون از درگیری‌ها و برخوردهای احتمالی ماموران انتظامی با شعاردهندگان گزارشی منتشر نشده است.
برای خواندن متنهای دیگر در همین رابطه روی اینجا کلیک کنیم.



لینک بالا از صدای آلمان
 تشییع جنازه امام جمعه پیشین اصفهان با شعارهای در حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی برگزار شد. در فیلم‌هایی که از این مراسم در یوتیوب منتشر شده جمعیت انبوهی شعار "مرگ بر دیکتاتور" می‌دهند.

مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری امام جمعه پیشین اصفهان آیت‌الله جلال‌الدین طاهری، سه‌شنبه (۱۴ خرداد/ ۴ ژوئن) به تظاهرات بزرگی علیه حکومت تبدیل شد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهایی علیه ظلم و دیکتاتوری، خواهان آزادی زندانیان سیاسی و دو نامزد معترض به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ شدند که از نزدیک به دو سال و نیم پیش در حبس خانگی به سر می‌برند.

تسلیت تشییع‌کنندگان به موسوی، کروبی و خاتمی

امام جمعه پیشین اصفهان ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ پس از ۳۵ روز بستری بودن در بخش مراقبت‌های ویژه‌ی یکی از بیمارستان‌های این شهر در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

طاهری، به ویژه در زادگاهش مقلدان و طرفداران فراوان داشت و سال ۷۸ با بیش از یک میلیون رای نماینده اصفهان در مجلس خبرگان شد. او در انتخابات سال ۸۸ از میرحسین موسوی حمایت کرد.

در فیلم‌های ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تشییع‌کنندگان جنازه‌ی طاهری در خیابان‌های اصفهان درگذشت او را به موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی تسلیت می‌گویند.

طاهری، یکی از روحانیان بلندپایه‌ی نزدیک به اصلاح‌طلبان و از منتقدان صریح رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه‌ای محسوب می‌شد. او حدود سه دهه امام جمعه شهر اصفهان بود و در سال ۱۳۸۱ با انتشار نامه‌ی سرگشاده‌ی انتقادآمیزی از این سمت استعفا داد.

«شرم از وعده‌های اول انقلاب»

امام جمعه پیشین اصفهان ۱۷ تیر ۸۱ در نامه‌ی سرگشاده‌ی خود هنگام استعفا به مشکلاتی اشاره می‌کند که ۱۱ سال پس از آن هم‌چنان از معضلات اصلی کشور محسوب می‌شوند: «مصیبت عظمای دین‌گریزی و سرخوردگی و بیكاری و تورم و گرانی و شكاف جهنمی فقر و غنا و فاصله عمیق و روز افزون طبقاتی و ركود و سقوط درآمد ملی و اقتصاد بیمار و فساد اداری و ضعف شدید مدیریتی و نقص فزاینده ساختار سیاسی كشور و اختلاس و ارتشاء و اعتیاد و عدم چاره‌اندیشی كارآمد تبعات وجیع و فجیعی دارد كه همچون سیل بنیان برانداز پشت سد ایستاده و هر لحظه كیان كشور و حیات ملت را تهدید می‌كند.»
در این نامه که آشکارا خطابش به رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای است تاکید شده: «اصل جمهوری یعنی جابجایی مرتب و مكرر مدیران كشور و جامعه مدنی یعنی نقد و انتقاد مداوم برنامه‌های حكومت ‌‌و انقلاب یعنی تأمین و تضمین خواسته‌های ملت كه مع‌الاسف امروز واقعیت غیر از اینها است. مصلحت كشور بعید است و آزادی كه این سالها هر دو را به مسلخ و مقتل می‌بینیم.»

او در بخش دیگری از نامه خود می‌نویسد "هنگامی كه از وعده‌ها و قول و قرارهای اول انقلاب یاد می‌آورم، همچون بید بر سر ایمان خویش می‌لرزم" و به خاطر کسانی که "كشور را ملک طلق و ثروت موروثی خویش می‌پندارند، عرق شرم می‌ریزم."

منع انتشار استعفای طاهری

در استعفانامه‌ی سرگشاده طاهری به "عدم تعهد به قانون و حضور نهادهای غیرمدنی نامسؤول، باندهای مافیایی و خلع‌ید مجلس و وجود اهرم‌های مطلقه نامتناهی و مادام‌العمر نامحدود و قدرت‌های بادآورده رویین‌تن غیر پاسخگو و سیاستگذاری‌های خارجی بعضاً ناموفق و بنیادهای مرئی و بنگاه‌های نامرئی غیراقتصادی و تجاری و اسكله‌های غیردولتی نامتعارف و رانت‌خواری و یغماگری و فراری دادن مغزها و بگیر و به‌بندها و حصر و حبس‌های نامألوف" شدیدا اعتراض شده است.

شورای عالی امنیت ملی یک روز پس از این نامه در بیانیه‌ای به مدیران مسئول نشریه‌های ایران دستور داد از چاپ هرگونه مطلب و خبر و موضع‌گیری در مورد استعفانامه جلال‌الدین طاهری خودداری كنند.

روزنامه نوروز روز بعد با انتشار این دستورالعمل نوشت از آنجا که اغلب مطالب این شماره به موضوع استعفای طاهری مربوط بوده اجبارا صفحه‌های خود را سفید منتشر می‌کند.

مخالفت خامنه‌ای با دفن طاهری در قم

در مراسم خاکسپاری طاهری شماری از شخصیت‌های اصلاح‌طلب از جمله محمدرضا خاتمی، عبدالله نوری، احمد خرم، غلامحسین کرباسچی، احمد منتظری و حسن روحانی، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز حضور داشته‌اند.

گفته می‌شود امام جمعه پیشین اصفهان وصیت کرده بود او را کنار مزار آیت‌الله منتظری در قم دفن کنند اما رهبر جمهوری اسلامی، با این کار مخالفت کرده است. پیکر طاهری در گورستان اصفهان کنار پسرش که در جنگ ایران و عراق جان خود را از دست داده دفن شد.

خامنه‌ای ۱۳ خرداد با صدور پیامی درگذشت او را تسلیت گفت و نوشت: «ایشان پس از انقلاب نخستین امام جمعه‌ی اصفهان بودند که سالها در این مسند ادای وظیفه نمودند و یکی از فرزندان ایشان به شرف شهادت نائل آمدند.»

یک روز پیش از خامنه‌ای، اکبر هاشمی رفسنجانی، خاتمی، حسن خمینی، محمدرضا عارف و حسن روحانی مرگ طاهری را به بازماندگان و دوستداران او تسلیت گفته بودند.

«روحانی واقعی؛ منتظری، طاهری» یکی دیگر از شعارهای تظاهرکنندگان بود که اشاره‌ای غیرمستقیم به خامنه‌ای دارد. تاکنون از درگیری‌ها و برخوردهای احتمالی ماموران انتظامی با شعاردهندگان گزارشی منتشر نشده است.

بی بی سی فارسی:ویدیوهایی از مراسم تشییع
جنازه جلال الدین طاهری، امام جمعه پیشین اصفهان در اینترنت منتشر شده است که در آن تشییع کنندگان شعار "مرگ بر دیکتاتور" سر می‌دهند و خواستار آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی از حبس خانگی می‌شوند
تشییع کنندگان که پرشمار هستند، همچنین شعار می دهند "یا حجه ابن الحسن، ریشه ظلم رو بکن" و
"دیکتاتور دیکتاتور، خوابت آشفته بادا". محمد نوریزاد، مستندساز و نویسنده منتقد حکومت ایران که در این مراسم حضور داشتند به بی‌بی‌سی فارسی گفت: " این مراسم،اولین حرکت پرجمعیت مردم اصفهان پس از ماجراهای سال
۱۳۸۸(اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری) بود
آقای طاهری از روحانیان منتقد حکومت بود که در سال ۱۳۸۱ با انتشار نامه ای سرگشاده از امامت
جمعه اصفهان کناره گیری کرد.
آیت الله خامنه ای، رهبر ایران دیروز با انتشار پیامی درگذشت آقای طاهری را تسلیت گفت.
در پیام آقای خامنه ای، اشاره ای به مواضع انتقادی آقای طاهری نشده است.
سایت جرس، پایگاه خبری نزدیک به مخالفان دولت ایران گزارش داده است که آقای طاهری وصیت کرده
بود که در قم در کنار آیت الله حسینعلی منتظری دفن شود، اما رهبر ایران اجازه این کار را
صادر نکرده است
پایگاه اطلاع رسانی آقای طاهری نوشته است که نماز میت بر پیکر او را آیت الله موسی شبیری
زنجانی اقامه کرده و آقای طاهری در اصفهان و در کنار کشته شدگان جنگ ایران و عراق دفن شده
است.
حسن روحانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران در بین تشییع کنندگان حضور یافته است.
محمد رضا خاتمی و عبدالله نوری از چهره های سرشناس اصلاح طلب ایران هم در این مراسم شرکت
داشتند.
منبع: فارس و بی بی سی
 آفتاب: بعد از اقامه نماز میت توسط آیت الله العظمی شبیری زنجانی بر پیکر آیت الله طاهری، مردم انقلابی و شهیدپرور اصفهان،یار دیرین امام راحل و امام جمعه سابق اصفهان را بر دستان خود تشییع کردند.

از جمله شعارهایی که ده ها هزار نفر از مردم تشییع کننده سرمی دادند می توان به شعارهایی چون: سلام بر سه سید فاطمی، خمینی و خاتمی و طاهری، خاتمی خاتمی تسلیت تسلیت و.... اشاره کرد.

گفتنی است، حسن روحانی تنها کاندیدایی بود که در این مراسم حاضر شد و با پای پیاده همراه با مردم به تشییع پیکر آیت الله طاهری اصفهانی پرداخت.


به گزارش سفیر، در این مراسم چهره هایی چون عبدالله نوری، غلامحسین کرباسچی، عباسعلی روحانی، رضا خاتمی، علی اشراقی، مرتضی اشراقی، احمد خرم، حجتی و احمد منتظری حضور داشتند.گفته می شود فردا و در مراسم ترحیم آیت الله طاهری نیز بسیاری از چهره هایی که به دلیل شرکت در مراسم سالگرد امام راحل نتوانستند در مراسم تشییع حاضر شوند به اصفهان خواهند رفت

هیچ نظری موجود نیست: